سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
داستان ژن؛ این پیروز همیشگی

سیدارتا موخارجی دانشمند هندی-آمریکایی در کتاب «ژن؛ یک تاریخ صمیمی» داستان شگفت‌انگیز ژن را بیان می‌کند. وی ژن را عاملی پیروزمندانه در دنیای علم می‌داند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از ایندیپندنت سیدارتا موخرجی یک فیزیکدان، پژوهشگر، زیست‌شناس، خون‌شناس و مهم‌تر از همه برای جامعه یک نویسنده فوق‌العاده است. وی دانشمندی آمریکایی و هندی تبار است که ده‌ها تالیف ارزشمند در دنیای علم دارد. شش سال پیش سیدارتا کتابی با عنوان «امپراتور بیماری‌ها» درباره سرطان منتشر کرد که برنده جایزه پولیتزر شد. سیدارتا در این کتاب تلاش کرد تا درد عظیم سرطان را برای بیماران کمتر کند و به جای آن اطلاعاتی را درج کند که نشان دهد احتمال دارد دانشمندان تا آینده‌ای نزدیک بر این بیماری غلبه کنند.

 
وی در کتاب «ژن؛ یک تاریخ صمیمی» که به تازگی منتشر شده است به یکباره داستان شگفت‌انگیز ژن را بیان کرده و در زیرنویس کتاب خاطرات شخصی خود با افرادی که مبتلا به بیماری ارثی بودند را هم درج کرده است.

نویسنده در این کتاب ژن را یک ایده علمی پیروزمندانه معرفی می‌کند که چگونه توانسته در قرن بیستم بر علم تسلط بیابد. دانش زیاد وی درباره ژن‌ها و تسلط چشمگیر وی در نثر نشان می‌دهد که افراد کمی در جهان برای پرداختن به این موضوع علمی پیچیده و ظریف وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها